21 de febr. 2009

Port del Comte: "La volta de les rases"

Enllesteixo l'itinerari circular de les rases que proposava quan el descens de la rasa de Coma Furosa. Bona opció. Encertant el descens l'esquiada és prou franca excepte un petit tram embosquinat a l'inici i just passada la font d'Estivella (petita bassa) on passarem bé entre els arbres (encerclat en verd a la foto). La tornada a la rassa dels Carbassers és molt evident prenent el camí transversal que ens trobem, deixant a la nostra esquena unes agulles de roca (cercle vermell).

Foto i plànol de la volta. A la foto però hi he marcat l'ascens que he fet avui per l'obaga del Coll de Port. Al gust.. (Foto:GuillemAmorós, Base plànol:ICC)

L'ascens l'he fet per les pistes que creuen l'Obaga del Coll de Port, però és una mica embolicat, amb varis trencalls i havent de fer un tram pel bosc fins a sortir als plans superiors de la rasa de Teuleria. Sembla més recomanable i menys liós seguir la rasa dels Carbassers fins enllaçar amb les pistes d'esquí nòrdic i amunt fins al cim (hi ha altres variant.. va, a la descoberta).

En definitiva, en dades;

Cota de sortida: 1.600m
Desnivell positiu: 740m
Dificultat: S3 (trams a esquiar dins el bosc, i trams amb pendent mantinguda però que supera els 35º) excepte la sortida del cim eventual d'S4.
Orientació: E
Observacions: Parar compte amb l'estabilitat de la neu a la sortida del cim i les cornises que s'hi puguin formar. Per encertar el descens, recomanable l'ús de la imatge. Els arbres, a més de no deixar el veure el bosc, diuen, fan difícil de trobar els trams centrals sense bosc.
Horari: 3h
Descripció breu del descens: Sortim des del llom prenent la pala esquerra més neta de vegetació fins un punt on travessem un curt tram amb arbres i seguim la pala franca fins a creuar la primera pista. Seguim avall per un embut ample i creuem una segona pista i passem la font d'Estivella (bassa). Haurem de creurar un nou tram de bosc fins a buscar les pales sostingudes (vessant penjada) a la nostra esquerra, que s'estenen fins poc abans de trobar-nos el darrer camí transversal. Abans d'arribar-hi el bosc es fa dens però podrem esquiar un camí de treta de fusta prou ample que segueix el torrent (uns 200m fins al camí transversal). Un cop al camí, remuntem una curta pendent i ens tornem a calçar els esquís per planejar amb alguna baixada i pujada fins al cotxe amb poca estona.