2 d’abr. 2010

Campirme, 2.631m MBEA S3S4 (Pallars Sobirà)

Broma....

Enfilem a la sempre agraïda vall de Tavascan amb la idea d'enllestir la circular pels llacs del Campirme que l'any passat va quedar a mitges... però a la muntaya res és linial, i avui, una densa broma - divertida o no - s'ha encrapitxat amb els cims, i hem hagut - per seriosos i responsables :) - de deixar-ho corre. Però ja de pujada hem fet l'ascens directa al cim per la canal central, molt evident des de la darrera corba abans del final del telecadira, per unes cubetes penjades.... i es clar, de baixada, hem gaudit i molt sobre pendents picones (màxim 35º) i una neu excel.lent amb base dura i neu pols de fins un pam a trams... genial.

Itinerari seguit en vermell, i en blau la ruta normal, i en vermell la canal central, i altres opcions al gust que s'agafen totes des del plató allomat que domina el cim del Campirme (molt ben innivat)

A tenir en compte que la baixada SE del cim del Campirme cap als estanys del mateix nom és mantinguda sobre el 30º i queda tallada per un ressalt de roca a la part baixa de banda a banda, amb un sol pas al mig per una canal estreta, o evitant-lo per la dreta (baixant) fins un canaló ample proper a un llom.... vaja, poc recomanable sense visibilitat.

A la canal, per enllaçar amb l'itinerari groc caldria pujar el collet esquerra de la cubeta. I amb l'interessant descens oest del
Tuc de la Cima al fons
El barranc que puja cap al Ventolau a la Pleta del Prat

Activitatfetambunpimpampum amb l'Ignasi Farràs el 2/04/10
(Fotos:EduPlana)

pass@muntanyes ha dit...

ei, edu

ens vam estar "trepitjant els talons"... el dia que vosaltres vau fer la volta des de Sorteny nosaltres també vam fer ruta des d'allí, de fet vam aparcar els cotxes l'un al costat de l'altre (el que passa que no ho tenia clar que fos el teu); i el dia després del Campirme nosaltres vam anar a fer la Coma del Forn. Bé, coincidíem en zones però no en "dificultats" (hehehe)... amb el que sí que deuríem de coincidir és amb la boníssima neu que hi havia, oi?
Quin ensurt el dia de l'Estanyó!!!... jo de l'Aniol ja hauria acabat la temporada, i ja veuríem si en començava una altra (hehehe).
L'any vinent faig el curs de "neus" seguríssim!!!
Fins aviat,
David

Jeroni ha dit...

Coll..ns el Farràs! Quina "fluidès" baixant la canal! Jo soc telemarkero i intento fer telemark de muntanya...però baixar la central del Campirme tant fluid...enhorabona de nou!

Un dia podriem quedar tots plegats,no? Estaria mooolt bé!

Com esteu disfrutant!!!

Jeroni Soler
Manresa

Anònim ha dit...

això..això.. una telemarkejada..jaja!
El mèrit en part es de la bona neu que ens varem trobar i sobretot, de la boira a dalt, que va fer que ens haguessim de conformar amb aquesta canal tant esquiable i disfrutona..
Salut
Ignasi

epa David! llàstima no coincidir, el dia d'aquesta sortida vaig estar a punt de quedar-me a la Pleta, per un pèl! ha estat una setmana santa amb neus de luxe, com feia temps.... a veure si tornem a coindir eh! sempre hi ha itineraris per tot.

Jeroni, merci, un 'segon plat' molt bò. I també a tenir molt en compte la canal de la Y de l'esquerra, amb una sortida de 50º però 40-45º al canaló... envíem un mail i estem en contacte per properes edunz@hotmail.com

epa Ignasi! tot un mestre, i anar aprenent... el cos ben endavant! la circular, ja veus, tingues-la ben present