10 de des. 2015

a la sud de la Font Freda (Alta Cerdanya)

Molt bones condicions de neu primavera a les sud dins l'horari, amb aquest luxe de mantell estable per tot. Malgrat la neu està remuntant dia a dia, el bonus del gruix caigut encara dóna treva.

Enfilem a repetir el descens de la bonica vessant SE de la Font Freda, aquest trempat descens que tan costa de trobar estable al llarg de la temporada, ja que aquest cim actua de verdadera velleta del passadís de vents de NO que conformen l'alineació del coll de Puymorens i el Port d'Envalira.

Remuntem com és habitual el tram de bosc amb els esquís a l'esquena i d'allà en amunt gaudint del blanc. A la baixada, apurem pels trams oberts del torrent i ens descalcem més o menys avall al gust dels saltimbanquis poc abans de l'aparcament.

Dies d'hivern amb el sol baix, on s'hi val no matinar, només cal parar compte que l'ombra no t'atrapi la baixada, i l'hagi endurit abans de fer-la sencera i gaudir-la com canalla. Neu primavera dins l'horari i més o menys endurida si agafa l'ombra. Per l'esquí i fins que no nevi, millor buscar vessants treballades pel sol i/o que transformin durant el dia, que la cosa sinó no estova.

MoltbonaesquiadamoltbenfetaidesfetambelGuillelaGemmail'Unai,... amb aires de primavera enmig de la tardor que busca un hivern que no arriba

Samuel ha dit...

Molt ben vist! La setmana abans quan anàvem a l'Estanyol ens va passar pel cap...per on hi entres...per la vall de campcardós, bosc amunt i després flanqueig o directe pel mig del bosc per l'esquerra del torrent?

Molt xulo!!!

Us vau fixar com estava la vall de campcardós i aquesta zona??

merci!

rapaz

Hola Samuel, vam pujar pel rec de la Montfilla, és a dir, per l'esquerra del torrent. Sempre ho he fet per aquí. D'uns anys cap aquí hi ha uns cartells vermells discrets enganxats als arbres. Hi ha un moment que el camí entra al torrent i canvia de vessant (de l'esq a la dreta del torrent), llavors normalment jo el deixo i segueixo pel llom, per on és més fàcil de progressar (dins el torrent al ser obac s'hi posa molta neu, justament això el fa "esquiable" a l'estil fer). Si cliques a l'enllaç de la piulada et porta a les altres entrades i a l'anterior hi ha un plànol.

bones Jordi! zzzsss ja!? .. no vam tenir visió del fons de vall, i no et puc dir gaire.. les pales sud de per l'exemple el cim de la Valleta és veien igualment fantàstiques però sense poder assegurar el fons de vall.. la pista tenia un petit gruix de neu gelada que permetria progressar amb foques xo ni idea de si em prou continuïtat un cop la vall s'obra i li dóna de ple el sol.. en tot cas, molt porteig no sembla que hagi d'haver

bones traces!

(ull que el bosc són uns bons 450m de desnivell dels que apurant molt baixant s'esquien uns 200-250..)

Jordi ha dit...

Osti Edunz, moltes gracies.

Si, vam començar la temporada fa ja 15 dies a Ransol (serrera i coma de varilles, i la setmana passada vam fer una travessa pel Tarbessou (molt bona neu, a cota baixa i mes que suficient per no rascar ni un sol cop) i el pic de la mina rollo express.

Però ara comença el trencaclosques de buscar neu sense massa porteig, el pa nostre de cada any!! :-)

Bueno, intentaré pujar per campcardos a veure que tal està la zona.

Salutacions!!!

Rapaz

Del Tarbessou em van dir que estava molt bé! la petita sibèria del capcir que diuen.. van enganxa la darrera enfarinada. Si noi, i els models donen sec TOT el desembre a banda d'alguna petita cua... haurem de tornar a la roca

pala Nerasol es veia molt bé, amb el peatge del tub d'abaix, que segurament cal caminar però tampoc emprenya que és de mal esquiar.. tens fotos al face de l'araceli s.

Jordi ha dit...

Ja veus, el tarbesó val molt la pena a aquestes alçades de la temporada. vam fer cim per la normal i ens vam tirar cap a les pistes de mitjanès (baixada directa des del cim collonuda per bosc esclarissat) i remuntant despres al coll de Palières, per baixar per pistes (tancades) fins al cotxe, a 1400msnm.

Gracies per tot.

Samuel ha dit...

Moltes gràcies per la info!!! Jo no hi he pogut anar al final per temps d'advent, però bé hi hem enviat la millor representació possible, la family Joel i es veu que han xalat fort!!!

Bones esquiades
samuel

Bon dia,

Finalment vam anar a fer el pic d'envalira per campcardós....

Els esquis te'ls poses als peus al 15-20 minuts del cotxe (1650m)i ja la neu es continua fins al cim, excepte per creuar algun rierol que encara no esta del tot tapat.

Incomprensiblement (supose que per l'efecte de la baixa humitat ambiental), la neu estava fabulosa, neu pols (sucre) sense trampes, sense taurons.

En fi, almenys així t'agraeixo la info que em vas donar. ;-)

Vinga, bones esquiades!!

Salut

fantàstic Samuel/Jordi,
luxe de nevada que vam tenir i que amb aquest fred i temps anticiclònic va aguantant... aquestes valls tot i tan properes, són prou netes de traces .. haurem d'acostumar-nos a aquestes condicions fins ben bé cap d'any, quan sembla que si que arriba neu nova

coincidim qualsevol dia d'aquests pel blanc, bones traces!!