8 de gen. 2008

Cony de Foc, 75m 6b (Paret de RiuLacó, Solsonès)

Tenim temps per fer una segona via i anem a fer el que per mi és la primera repetició de la Cony de foc que vam obrir l'any 2004 amb l'Ignasi (petit viatge en el temps). La meva primera obertura! tot i que jo només assegurava... (en prou feines tornava a anar de primer en aquella època).

Topo de la via i escalant l'L1 (Foto:EduPlana)
En realitat aquell dia anàvem a fer no se quina via, però buscant-la ens vam trobar al peu de l'excel.lent fissura del primer llarg i no vam dubtar de tirar amunt. Ens va sortir una via de dos llargs, "clean climbing", on no vam deixar cap expansió i vam passar amb els tascons i friends que duiem. Va ser posteriorment que l'Ignasi penjant-se des de d'alt va reforçar les R amb bolts, va afegir un bolt al primer llarg (darrer pas de placa difícil de protegir) i va fer una variant del segon llarg més recte seguint un esperó amb plaques de roca molt bona quedant un llarg de 6b (si es fa estrictament per l'esperó, el grau baixa si enfilem per l'esquerra de la línia de bolts). Amb tots aquests canvis, encara no havia repetit la via.

En definitiva un itinerari exigent, amb un primer llarg pràcticament net, molt vertical i mantingut (V+ o 6a) on caldrà fer servir els "ferros", i un segon llarg de caire esportiu on val la pena forçar els passos aprofitant la les assegurances(només al tram superior ens haurem de protegir algun pas).

Escalant el tram de 6b de l'L2 (Foto:LluísParcerisa)

De material vam passar amb aliens i/o tascons, i friends fins al 3. L'accés el farem, un cop al coll, seguint la pista que mena a la paret i un cop a peu de paret la remuntem fins a trobar el peu de via (fissura evident, el bolt del primer llarg és visible des de peu de paret). El descens el podem fer caminant cap a l'esquerra per unes feixes que ens deixen altre cop al coll (un poc perdedor) o bé recorrent la paret uns 100m a la dreta fins a trobar una instal.lació de ràpel.

Activitat feta el 4/01/08 amb Lluís Parcerisa.

Acabant el tram de fissura de l'L1 per entrar al pas de placa i superat el tram de 6b de l'L2 (Foto:LluísParcerisa i EduPlana)

Com anècdota, 'cony de foc' va ser la frase més repetida d'aquell dia, després de mirar d'encendre'ns un pitet amb un encenador que no passava de les guspires.... les que ens rondaven pel cap també, en aquella època....