28 de febr. 2019

a la Trencalòs (Serrat de la Corona, Àger)

Escalem la Trencalòs al tranquil Serrat de la Corona amb la seva irresisitible fissu inicial que vam ullar ja fa uns anys des de la veïna (i no tan agraïda) Somiatruites, ... preciosa d'escalar.

A finals de l'any passat i a cavall de la nova via que s'està preparant del lloc, s'han afegit bolts a les reunions, i s'han deixat preparades per rapelar per la via, quedant la cosa més fàcil de seguir i amb menys compromís. El diedre evident de la dreta hi passa també una via nova.

Adjunto topo amb el que vam trobar. Vam baixar a peu i la mar de bé per la dreta. Seguim per la feixa (no cal fer cim) cap a l'E i passada una canal evident baixarem cap al bosc fàcilment. Vam anar a mirar-ho i sembla que es pot fer dracera per la mateixa canal, fins a una feixa que en tornar cap al bosc a l'O (no ens va quedar clar si la canal té sortida fins a baix).

Racons!

escaladesmoltbenfetaidesfetamblamarta, ... dies de primavera que s'han col.lat al mig de l'hivern

Joan ha dit...

La manera com es diuen les coses pot donar lloc a confusions. Abans algunes reunions es feien en arbres i ara totes tenen parabolts (a la primera i a la tercera ja hi havia xapes). Això no crec que faci la via més fàcil de seguir ni tampoc que tingui menys compromís. Estem parlant d'una via de 140 metres, que amb dos o tres ràpels baixes de la paret. Sí, potser has de deixar una baga i un mallon a algun arbre.
El que sí que s'aconsegueix és que les reunions siguin més còmodes. A vegades, amb les ànsies de no foradar queden unes reunions incòmodes i a desmà. A més, així s'acaba matxacant menys la vegetació de la paret.

Bé, és molt fàcil, fer la via abans i després de l'afegida i veure la diferència. Foradar X comoditat ja és un altre tema

Joan ha dit...

És evident que ara la via es fa més, però no crec que sigui només perquè s'hagin canviat dues reunions (estem parlant d'això, d'afegir parabolts en reunions que abans es muntaven en arbres). Molts ens havíem mirat aquesta via a la guia de montsec oest. Allà estava, però potser la ressenya o el material que demanava no acabaven de motivar per anar-hi. Em sembla que motiva més una piada que diu que és bona, que surt en lliure i que es fa només amb friends.
I no estic parlant de foradar per comoditat, es tracta de no ser tan radical, perquè després costa ser coherent. A vegades val més un bon forat...

anem a parar allà mateix, i a qui li estigui millor trobar bolts i info recent per anar-hi, doncs està perfecte. Només feia l'observació objectiva de que afegir reunions rapelables li treu compromís, i en aquesta via x com és, ajuda a seguir el traçat més fàcilment. Allò radical i incoherent, ja és més subjectivable..