6 de gen. 2009

Roc de Madres des de Puigvalador, 2471m (Capcir)

Enfilant per les clarianes obagues del bosc (Foto:GuillemAmorós)

Aprofitant la gran quantitat de neu dels Pirineus orientals, enfilem al Roc de Madres des del poble de Puigvalador, al Capcir. La cota de sortida es troba poc més amunt del 1.300m. El punt de sortida el trobem uns dos quilòmetres a sota al poble, d'on arrenca una pista que ja trobarem innivada.

Accés: Passem el poble de Puigvalador (carreteraD-118) fins el pont de la Farga, a la cruïlla de les carreteres de Queriguti de Millau. Al cantó oposat de la carretera surt la pista en direcció est que mena al refugi lliure de Becet.

Itineraris vistos des de la pista d'accés al bosc i els llargs girabolts dins el bosc (Foto:GA)

Perspectives tot pujant.. (Foto:EduPlana)

Pel que fa a l'itinerari, seguirem la pista fins on punt just abans del barranc on surt el camí que amb forta pujada i constants zigazagues enfila vessant amunt (marques grogues i vermelles). Prendrem el llom (marca verda al croquis), o seguirem com vam fer nosaltres per l'obaga per agafar la carena cimera més amunt (clarianes visibles des del punt d'inici). Aquesta alternativa la vam fer seguint unes traces ja obertes, i molt ben obertes, ja que anaven a cercar una excel.lent neu pols, evitant la crosta de les vessant assolellades arraserades del vent d'aquests dies. El descens doncs el farem per l'obaga, podent guanyar uns metres al pendent (itinerari groc) fins un camí transversal que ens torna a l'itinerari de pujada. Se'ns va fer tard i ens vam quedar a un cim sense nom poc abans del Roc de Madres. El desnivell acumulat va ser de 1000m però en un llarg recorregut.

La dificultat és baixa en general, tot i que el tram de les ziga-zagues pel bosc, en funció de com es trobi la neu, pot demanar certa tècnica.

Sobre l'estat de la neu, vam trobar neu pols humida a cotes baixes, i molt bona neu pols seca més amunt i neu pols dura als lloms careners.

A l'avantcim, amb la vall Castellana d'accés al Roc de Madres al Fons (Foto:GA i EP)

A l'avantcim amb el Roc de Madres al fons i aprofitant les traces de pujada per baixar la pista (Foto:GA)

Perspectives des de l'avantcim (Foto:EP)

Preciosa excursió, amb una bonica perspectiva aèria del Capcir i la Cerdanya.

Imatges del descens, amb el Capcir als peus, i bona neu pols al tram de bosc (Foto:EP)

Activitat moltbenfetaidesfeta amb en Guillém Amorós el primer dia del bon any nou!

Anònim ha dit...

Hola, hi vareu ser el dia 1er de gener, no? Va ser amb vosaltres que vaig parlar al pont de la Fraga quan ja tornàveu? Jo us vaig dir que estava al Querigut.

Miquel

ostres hola Miquel, erem nosaltres, els missatges anònims en general no arriba l'avís de que han estat escrits, per això no he contestat abans. Les teves explicacions excel.lents, però al final ja no vam seguir explorant aquesta banda, al proper hivern!