9 de febr. 2009

Cap del Verd, 2288m (Serra del Verd, des del Berguedà)

L'imponent Pedraforca emmudeix l'ànima i el silenci si cap, encara es fa més gran (Foto:EduPlana)

Les vessants obagues de la Serra del Verd, com al massís del Port del Comte, es troben esplèndidament carregades de neu aquest any, farcides d'un paisatge blanc com feia temps que no se'n gaudia (diuen...) i que ofereix descensos de neu pols i boscos dels que recorden a altres vessants dels Pirineus. A altres latituds, que també caldrà reconèixer...

descens al bosc.. (Foto:GuillemAmorós)

Itinerari: Prenem la pista que enfila a Sta. Margarida des del poble de Gòsol i al cap de poca estona ja ens podem calçar els esquís des del vehicle mateix (cota 1.300m aprox.). Resseguim la pista (excepte una bona drecera al primer revolt) fins a deixar-la per prendre la carena cimera per la vessant esquerra d'un torrent amb forta pendent, però amb el bosc prou esclarissat que ens sembla prou esquiable. D'aquesta manera també evitem les plaques que es puguin estar formant a la vessant O de la carena o a la capçalera del Torrent Fosc (ja fa dos dies que bufa fort, i les plaques hi són). Al sortir del bosc ens trobem de front una jaça prop de la Font del Verd. Darrera pendent fins la carena que ja seguirem fins la cim sense pèrdua, flanquejant a voltes densos boscos. Fem el descens pel mateix lloc (exceptuant la drecera de l'inici) per assegurar l'estabilitat del mantell i arribem amb esquís al cotxe.

Itinerari, i l'inesgotable atracció del Pedraforca que ens acompanyarà tota la sortida (Foto:EP)

Enfilant el tram de bosc i a la carena cimera (Foto:GA i EP)

La dificultat és baixa, tot i que el descens pel bosc demana certa traça (S2/S3). Ens surt un desnivell acumulat positiu de 1.010m. Sobre l'estat de la neu, trobem neu pols seca a zones arracerades, "apalmaçada" a trams, i neu endurida a zones ventades, tota excel.lent. Lleugera crosta en algun tram puntual. Ens hi posem una mica tard tot i esperant que afluixi el vent que ens respecta bastant, -7º al cim i cops de vent entre moderat i forts. Tot el dia per sota els 0º.

Passada la jaça, al capdamunt del torrent que hem remuntat pel bosc (Foto:GA)

A la carena cimera amb el Cadí al fons (Foto:EP)

Fantàstiques imatges d'una bonica sortida on inevitablement el magnetisme del Pedraforca és fa encara més palès si cap!

Poc abans d'arribar al prat Nabiral i el Taga que ja treu el nas al fons a la dreta (Foto:EP)

Cim (Foto:EP)

Abans d'iniciar el descens pel bosc, i els plans de Gòsol d'on es surt.. i una mirada perduda (Foto:EP)

Celebrant que la caiguda no ha estat res i més, i la sortida del bosc a la pista novament (Foto:EP)

Activitat moltbenfetaidesfeta el 8/02/09 amb la Marina Gay, Gemma Turell i Guillem Amorós

lluís ha dit...

Ostres Edu, una mica més i ens hi trobem!
Jo vaig pujar pel Torrent Fosc i vaig arribar al cim a un quart d'una.
Estava tot molt bonic, eh!

Llàstima LLuís! fent cim vaig veure un esquiador que just començava el descens del torrent.. Nosaltres vam enfilar per l'obaga del torrent per trobar la neu ben pols. Ara, allà on li toca el sol alguna estona s'encrosta ràpid. Ja he vist la foto del torrent al teu blog, no vas trobar-hi placa al canvi de ressant? potser el cim li para el vent..

Nosaltres duiem la mateixa idea, pujar a la Gallina Pelada, però el vent ens va dur cap al Cap del Verd, molt bonic tot plegat!

Anònim ha dit...

Molt bona sortida i com sempre bona piada.

Marina ha dit...

VISCA j tinc piada per cegesqui..... jijiji

ai ai ai... va, que segur que et surt alguna originalitat!

Gatsaule ha dit...

Bona sortida, però és estrany que no baixessiu pel torrent Fosc, una de les millors baixades del Verd!

Hola Joan, ja te la pinta, però tot el que mirava a l'O no feia massa gràcia per les plaques de vent i com més orientats al N millor neu (al blog del lius comenta que va trobar la neu un punt encrostada al torrent). També tenia molt bona pinta les torrenteres que baixen del Cap d'Urdet per sortir llavors per la borda del Tinent.. a tenir en compte! amb el tou de neu d'aquest any tot és possible...

Xavi ha dit...

Té bona pinta l'excursió. No hi he pujat mai al Cap del Verd, me l'apunto. Moderaré però la velocitat de descens, no vegis quina galeta el Guillem, només de veure-la ja fa mal...

hola Xavi, finalment no va ser res...vam conclure que potser sota el tou de neu es troba un aveurador on se li va 'clavar' l'esquí!
No es una gran esquiada, però d'aquestes a fer alguna vegada, i aquest any es deixa fer tot!