26 de jul. 2010

Rasa del Coll de Port (grau 2/3, Solsonès)

Aquest és un barranc curt i intens i a tocar de tot. Són un seguit de ràpels de no més de 20m, alternats amb algun tramet entollat. L'equipament està en bon estat, només dubtosa la baga del primer ràpel per evitar un destrepe una mica delicat (es pot allargar el ràpel fins al proper toll que també demana una mica d'atenció per arribar-hi). Podeu trobar el croquis a la part visible de l'article de naturaiaventura (per la resta fan pagar, ara que està tot free a la xarxa, cosetes del negoci de l'aventura)

Són 400m de longitud i uns 100m de desnivell i es fa molt ràpid. Les formes són boniques i engorjades, amb un curiós caputxí farcit d'estalactites ben polides per l'aigua i el vent.

L'accés és fàcil i immediat. Sortim de St. Llorenç de Morunys i passat La Coma, a uns 3km, al revolt a esquerres on la carretera creua el riu és el punt on acaba el barranc, que veurem de front i amb el darrer salt d'aigua evident. El més recomanable és continuar amunt 1km i mig amb el cotxe fins al punt on deixem la carretera a un revolt amb grava i un mirador a la dreta, d'on surt una petita fresa fins al riu on comença el tema (si tornem a creuar la rasa ens hem passat). Allà podem deixar els neoprens i demés, i tornar a baixar amb el cotxe fins a la sortida del barranc. Remuntem altre cop aquest cop a peu per una fresa molt desdibuixada per l'esquerra de l'esperó rocós esquerra que tanca el barranc i en poc més de 15 minuts ja som a dalt. El puja baixa es pot estalviar sortint directament a peu des de baix i el material a sobre.

Darrer salt i el (final del) túnel que creua la carretera per sota

Activitatmoltbenfetaidesfeta en una estoneta de no res amb la PilarBarbens el 24/07/10