4 d’oct. 2010

Pa de Quilo, 260m 6b (Serra de St. Joan, Alt Urgell)

Al continuo sisè llarg (Foto:EduPlana)

Benrecomanats per l'Aniol (merci!) ara que toca escalar de "tranquis" enfilem a repetir aquesta agraïda i bonica escalada que tot i la discontinuïtat d'aquest pany de paret i les feixes i vegetació per tot, surt un itinerari que va enllaçant trams macos (s'escala molt més que no pas a la veïna del cap i el passerell que buf... quina enredada).

Adjunto topo amb el material actualitzat, després de que fos "espoliada", i restaurada després pels mateixos aperturistes. Es troba més info i la topo original al foro de Caranorte. Foto frontal de la paret amb l'itinerari a l'endreçat blog d'en Xavi amb info del cingle del repetidor o Cap de l'Obaga negra.

Topo, i al bonic flanqueig de l'L4 (Foto:PilarBarbens)

Aprofitem per passar en lliure el tram d'Ae de l'últim llarg, 6b d'estrènyer les dents fins a arribar als claus on ja hi ha molt canto. I el descens, fem cas del que un dia ens explicava un operari de les antenes i seguim la línia elèctrica, i en un plis estem a la pista. S'explica a la topo.

Cinquè i sisè llarg amb el pa de quilo ben visible (Foto:PB&EP)

La Serra de St. Joan, un racó que fa frontera, també quan la guerra, i amaga les últimes parets de calcari rescalfades al sol abans dels boscos que enfilen ja fins als Pirineus. Bonica talaia, país de voltors, i ara a aquesta època de boletaires de cistells buits i gent de pas entre les conques d'Isona i les valls del Segre. A l'Obaga negre la humitat ja hi és, només falten els bolets, uns dies més... baixem per la pista en bon estat que per Sallent ens porta a Coll de Nargó i de pas ens trobem a uns bons amics. Val la pena per gaudir dels capricis d'un paisatge farcit de detalls, masos, petjades de dinosaures, i panys de roca arreu!

a vol d'ocell amb ben visible l'aresta del Tossal de la Feixa on passa la Jaume Cassellas (Foto:EP)

Activitatmoltbenfetaidesfeta amb la valenta Pilar Barbens el 2/10/10 i l'esquena que va respirant a poc a poc

Mingo ha dit...

Enhorabona, veig que comenceu a estar fanàtics, doncs apart d'aquesta he vist que pels voltants de Solsona he fet feina.
Salut

Anònim ha dit...

Ei kina casualitat,a kina hora baixaveu per Sallent? ,no veu veure un defender blanc aparcat a la corva per anar a fer la jaume casellas?era jo.aniol.per cert la via hem va agradar bastant.

merci Mingo, poquet a poquet i bona lletra.. ara que amb les pluges no quedan tans dies hàbils també ajudarà a no embalar-se!

ostres Aniol, per molt poc! ens ho vam prendre amb molta calma i baixant cap a Sallent ens vam trobar uns bons amics i la vam fer petar una bona estona.. passavam per l'aparcament de la casellas ja fent-se fosc. La via és xula, amb dos parts ben diferents, però aquest final de calcari i tan dret li dóna vidilla...

ALBERT ha dit...

si hi ha lloc, la posaré a la llista de pendents. després de fer la passarell se m'havien passat les ganes de tornar a aquesta paret, pero te pinta de ser-hi un bon motiu. felicitats per l'escalada

eo albert! igualment posa-la a les pendents de les pendents.. vull dir que no t'esperis cap marevella però al cantó de la passerell la diferència és clara!
a veure si em recupero del tot i en podem fer alguna de ben maca abans de les neus que ja s'ensumen... records!

Raquel ha dit...

Ei Edu, moltes gràcies per le steves indicacions, ens van anar mooolt bé!!
Per cert, ens vam trobar que faltava la xapa d'un dels paravolts de l'última reunió. JO hi vaig posar el linkam mitjà (el vermell) com a reforç, però per si algú la repeteix, portar una femella i una plaqueta no estarà de més!

eo Raquel! així va anar bé i us va agradar? tens raó amb això de l'última R, merci per recordar-ho. Jo crec que li vaig posar un vagueto a mode de merlet gegant i no se si algun tasconet, les opcions són moltes. De fet he d'actualitzar la topo amb que les R són totes rapelables excepte l'última...