9 d’ag. 2017

Esperó N Pic de Ríbuls (Andorra)

Enfilem a repetir aquesta bonica hiperclàssica d'Andorra, al ample i recollit alhora circ de Pessons. Línia molt lògica resseguint l'esperó, que li treu ambient de verticulaitat i li conserva tot l'ambient alpí. Fem l'entrada directa i vam enllaçar dos llargs per dues vegades, quedant tirades llargues i que es fan prou bé. Ambient de cara nord, fins i tot el dia que s'aixeca calurós pots acabar passant fred aquí.

Adjunto una topo amb el material que vam trobar-hi. He llegit per algunes piulades que parlaven d'espits a les R. Sigui com sigui ja no queda una sola expansió a la via i molt ben fet que està. Això si, enre pitons i friends encastats, la cosa queda bastant equipada, poc obligada, ràpida d'escalar i sense necessitat de masses flotants.

A comptar que ara a l'estiu l'accés al llac superior només es pot fer amb un petit bus, o caminar des de l'aparcament de les pistes afegint-hi 20' més. Nosaltres vam seguir el GR fins un llac on ja de pla i de front vam anar cap al cim. Em va semblar més còmode que l'aprox directa des del primer llac. El descens del cim és algo complicat, s'ha d'agafar una canal pendent herbosa a ple E, encara a la vessant que mira al circ, i quan sembla que s'acaba i queda penjada es troba un pas a mode de collet. Hi vam posar fites, que la neu es deu encarregar de desmuntar cada any.

MoltbonicaescaladamoltbenfetaidesfetambelGuilleielJordi... aires i llums de Pirineus farcits de gents aquests dies..

Albert ha dit...

No em sembla massa bé anar afegint expansions a les vies, i encara menys quan es poden protegir mínimament bé amb tascons i friends.
Tampoc em sembla bona idea anar felicitant-nos perquè s'han tret les expansions de les reunions!!! I encara menys d'una clàssica com aquesta que es fa sense martell. Si en el seu dia es van posar espits potser es van treure pitons (no seria el primer cop que passa). I després de treure-ho tot queden reunions de merda amb troços de pitons, espits o parabolts...

doncs no hi veig inconvenient en afegir martell i claus al cintu, aquí, amb els flotants que hi ha avui dia, no fa cap falta. Sobre si és bona idea o no, estar clar que no tothom ho veu igual! ja està bé la diversitat d'opinions, .. això si, respectant la roca i les vies com foren a poder ser

Albert ha dit...

Sí, tot són opinions. La meva és que les reunions i els ràpels no s'haurien de putinejar. Si cal reforçar les reunions llavors s'ha de portar més material del que diu la ressenya. La gran majoria de vies clàssiques del Pirineu tenen expansions afegides a les reunions. Ens posem a fer neteja?? Llavors almenys deixar un cartell de via explicant com està la ruta.
I el martell i els claus no em semblen una bona opció. Clavar i desclavar també destrossa la roca.

Si xo, si tot passa x parabolar reunions ja no són clàssiques... amb els flotants d avui en dia, no cal clavar i res es fa malbé