17 d’ag. 2013

La Normal del Pilar de St. Martí, 240m V+ (Castell de Vernet, Canigó)

Aquesta és una senzilla escalada d'un pilar que sorgeix enmig dels contraforts i boscos penjats a la vessant NE del massís del Canigó. És la primera de les escoles d'escalada que anem trobant a la petita carreterona que uneix el poble de Castell de Vernet (Casteil) fins a coll on arrenca la pista que mena al refugi de Marialles (Pilar de St. Martí, Petit Yosemite, Yosemite i Marialles).

Topo robada del recomanable llibre de Thomas Dulac i Pascal Testas. Més info a aquí.

L'accés és molt fàcil, just passat el poble abans de la primera corba tancada a dretes que creua el riu hi ha un aparcament a la dreta. D'aquest punt comença el camí a peu al monestir de St. Martí de Canigó, amb unes casetes de la companyia d'aigües a tocar de la carretera. El seguim amb forta pendent 100m fins a trobar a mà dreta un trencall que en 100m més ens deixen a la base del pilar (visible des de la carretera). 5'. El descens el fem a peu per un corriol fitat amb forta pendent que ens porta el peu de via.

La via és senzilla, pràcticament equipada, on potser la gràcia la trobarem en fer-la tota amb flotants prescindint dels bolts (foto de sota, aliens i càmalots fins al 2 llavors). Per gaudir d'un matí d'aproximació al massís, dies de meteo incerta, etc... banyet al riu a peu de via de luxe. Orientació SO amb ombra al matí.

La visita es pot completar amb escaldes més difícils del la vessant O del pilar (un parell de línies amb 6c o més) i el munt d'esportives que hi ha als contraforts de la base. El pilar de la foto de la dreta el vam escalar i va costar lo seu! (tipus 6c).

Escaladesdeconflentmoltbenfetaidesfetamblaraquel, .. amb aires de fer cim!

Sergi ha dit...

Quina casualitat que deu dies després hi vam ser nosaltres. Vam dedicar uns dies a remenar el llibre del Pascal Testas.
Diria que t'has deixat el I a la graduació, IV+ enlloc de V+, que això és una love climb!
Apa: a reveure.

bona zona! tanta reconada, torrent, .. formes que es deformen amb el sol que ara surt, ara baixa... si? li sobre el I? .. si que anava relexat! va, a (re)veure'ns doncs!