Ep. L'altre dia em va saltar la puntera de la fixació en ple descens.. emocionant, i autdetenció al punt, tot bé. De feia un parell de setmanes, que vaig notar que em saltava la puntera pujant. M'ho miro d'aprop i em trobo els cargols fluixos.. Així anarinant i apretant-los a voltes, i cap problema. En aquesta darrera sortida després d'apretar-los cada vegada més sovint, em trobo amb 3 dels 5 cargols passats de rosca. Els dos restants, doncs això, no van aguantar la baixada.
Consulta al fòrum d'esquidemuntanya.com i la primera sorpresa, sembla que passa sovint! Més enllà de:
* al moment de col.locar la fixació, no apretar massa amb el trepant per no saltar la rosca
* usar cola per evitar que entri aigua i acabi gelant o podrint la fusta
* secar sempre bé les fixacions després de cada ús
Consulta al fòrum d'esquidemuntanya.com i la primera sorpresa, sembla que passa sovint! Més enllà de:
* al moment de col.locar la fixació, no apretar massa amb el trepant per no saltar la rosca
* usar cola per evitar que entri aigua i acabi gelant o podrint la fusta
* secar sempre bé les fixacions després de cada ús
Amb dues temporades d'ús, potser hi ha quelcom més. Jo no dubto de la professionalitat de qui me les va col.locar, que en venen i tenen el cul pelat. Pot ser que la distribució de forces que s'aplica a la fixació a les traçades de pujada i la torsió a les baixes, sigui també definitiu? una clara desaventatge respecte les Diamir, on buscant per internet no he sabut trobar cap referència a problemes amb els cargols. Llàstima no parlar francés... sempre més prodigiosos amb informació tècnica de muntanya. Una altra referència al problema de les Dynafit al fòeum de Mendiak.
Serà aquest un argument més alhora de debatre's sobre ambdós tipus de fixacions? en tot cas, la solució no ha de ser haver-se de canviar les fixacions cada dos anys quan els tres punts d'abans han estat acomplerts...
Falta passar per la botiga/taller i que m'en parlin.
Serà aquest un argument més alhora de debatre's sobre ambdós tipus de fixacions? en tot cas, la solució no ha de ser haver-se de canviar les fixacions cada dos anys quan els tres punts d'abans han estat acomplerts...
Falta passar per la botiga/taller i que m'en parlin.
Afegeixo l'enllaç de la prolífica web del Lou Dawson WildSnow amb info sobre les fixacions, i els problemes més comuns... malauradament, no he sabut trobar cap referència a perdre la part frontal de la fixació per afluxiar-se els cargols... el que també sorprèn.
6 comentaris:
Collons! sempre he usat les Dinafyt i mai n'havia sentit a parlar, però en alguna competició algú n'havia arrancat alguna, l'Enric Lucas!
Ja aniràs explicant!!
Ep, encara que sigui sols per curiositat, he patit aquest problema en tres parells d'esquís: fa 15 anys amb uns Dynastar Vertical (quan encara eren de fusta), després en un Altitrail que semblàven de fusta de bassa, i també amb uns Dynastar Intuitiv (de fusta més noble però que també va acabar patint els esforços).
Ja ser que no és la solució però amb els K2 això no em passa: porten una placa metàl·lica a l'alçada del patí i no hi ha cargol que balli!
Una darrera cosa que no he tingut temps de comprobar ara és el que pugui dir en Lou a wildsnow: segur que en parla...
Ah! i conec dos casos de col·legues amb problema equivalent amb les Dyamir.
bones traces!
Ostres Edu, massa casualitats, no? ja son massa casos sobre fustes Dynastar :-/
segurament és una suma de coses, entre elles que jo no porto agafadors pq prefereixo perdre l'esquí a un allau abans que em faci palanca amb la cama.... i al fer descens picons pujo la posició de la fixació en forma ascens x que li costi més saltar (i no perdre l'esquí pendent avall.. bastant habitual entre esquiadors amb pendents fortes). Això també trasllada més tensió a la part frontal.
L'altre no corretgir el problema en seguida que es detecta, fixant els cargols amb resina a les primeres de torn.
Però tot hi així, em continua semblant massa precipitat que amb dues temporades et trobis amb tot això... bé Jaume l'apunt sobre Diamir. I tema fustes.... buf, espero que sigui més casualitat que una altra cosa! Enllaço a l'entrada del post el link del Lou on parlar dels "problemes" que donen aquestes fixacions, molt interessant.. però no hi he sabut trobar cap referència a això. De moment li he deixat un comentari, a veure...
El primer que vam pensar era el tema de la placa metàlica com a millor garantia per a fixar els cargols defintivament..
adjunto la resposta del LOU: Ull amb abusar del descens amb posició d'ascens.. A la Grave aquest any vaig patir una caiguda forta on no em va saltar l'esquí que ja li devia suposar un primer toc.. i n'hi han hagut més...
Edunz, if I understand correctly your binding screws got loose and you eventually pulled the binding toe off the ski while skiing. That simply does not happen under normal use if the screws are inserted correctly, with epoxy.
That said, Dynafit and other tech bindings undergo an immense amount of force if you take a "knee fall" while the binding toe is locked in touring mode, and this can pull the screws up out of a ski, especially if the ski is weak or and/or the skier large. I don't consider such falls to be normal use, but they do happen and if so the binding should be inspected.
Also, virtually any ski binding screws may loosen and eventually pull out if they're not installed properly. In most cases, the installer is to blame, not the binding.
(internet és la bomba!)
val la pena recollir l'últim feedback amb el Lou, quin luxe:
(meu)perfect Lou, I am sure my installer is a good skiman, this wintter I had some important falls with the binding toe locked in touring mode…probably this is the main cause … thanks again to help me in not loosing the trust in dynafit brindings!
(lou)Indeed, falling while locked in touring mode can really stress the screws. Lots of leverage (palanca), and something sometimes has to give…
(...aquella caiguada a la rimaia de la grave devia ser un bon toc!)
Publica un comentari a l'entrada