14 d’oct. 2008

Víctimes del 92, 200m 6aAe o 6b (Canalda, Solsonès)

Escalant el llarg flanqueig del primer llarg (Foto:EduPlana)

Adjunto topo d'aquesta bona via de Canalda, que forma part de la llista de recomanables de la paret. Itinerari amb els habituals ingredients canalderos, roca en general molt bona excepte a trams, escalada obligada amb llargs passatges del Vè de Canalda i desploms atlètics, aquesta vegada no massa grans i gens obligats. L'escalada és ràpida si anem tranquils amb el Vè de Canalda. Ens saltem l'R5 i enllecem els dos últims llargs, factible si hem alternat bé les cordes. També seria possible enllaçar el 3er i 4art llarg.

Topo de la via i des de l'R1 (Foto:EP)

La via va ser restaurada per l'escalador local Lluís Parcerisa durant el 2006 i 2007 i actualment es troba equipada amb parabolts inox, a voltes tan integrats a la paret que haurem de seguir l'itineri intuïtitu fins a trobar l'assegurança.

Inici de l'L2 i abans dels desploms de l'L3 (Foto:EP)

Graus
de cinquè ajustats, però els 6a ens semblen ben posats. Passem en lliure els dos trams d'Ae i per nosaltres queden en 6b.

Bona escalada, però menys obligada que la Diòptria o menys aèria que la Dinastia o la Dimensió Aproximada (por posar exemples de vies de dificultat similar. Les 3 em semblen més boniques que la Víctimes, però en tot cas, són totes recomanables).

Sortin del tram en lliure exigent de l'L4 i el complex de cria de rapinyaires (Foto:EP)

Escalant en lliure l'Ae del 6è llarg... i la pista nova que han obert fins a Ca la Rita (Foto:RamonMaeso i EP)

La trista notícia del dia.....

Ca la Rita (Foto:EP)

a la carretra hi ha una balla, dos pilars de ferro i una cadena, a prova de sabotatges improvitzats. Un cartell prou explícit: Camino particular, prohibido el paso. Una troç de pista s'ha obert fins al peu de ca la Rita, el racó més especial de Canalda, un dels més especials de la comarca. Mals auguris... turisme "rural", restaurant, s'asfaltarà? ja m'informaré. De moment una gran pena. En la era de les regulacions, com per acceptar ara qualsevol proposta per la paret de Canalda, ... quina gran pena tot plegat, aquest parc temàtic en què s'està convertint la muntanya. Abans escalaves en aquesta paret i només t'acompanyava el cant dels ocells. Ara el motor de los motos i cotxes ho enveïxen tot. En gran part gràcies al complex de tursime rural: "poble rural" Puig-Arnau Pubilló qui promou estades de vehicles en proves. O al monstre de Roc Falcon, on la cria d'aus de cetreria enveïx la zona de visites, perdius de granja i xeics àrabs amb tot el seu sèquit. Val la pena seure una bona estona en una bauma i fumar-se unes herbes per poder escupir-hi a la cara. Impotents, gaire més no es pot fer. Només contemplar com tantes coses es van perdent. ... quina pena tan gran.

.... (Foto:EP)

Traçat de la pista i les gàvies de rapinyaires vistes des de Font Farrera (Foto:EP)

Activitat feta l'11/10/08 amb Ramon Maeso

Anònim ha dit...

Vaja merda això de la pista aquesta. A nosaltres ens van cerclant com a delinqüents i els ajuntaments fan la vista grossa amb les autentiques barbaritats, això quan no hi participen...
En fi, es la puta condició humana.

PGB ha dit...

Ep, bona via bous! Records al Ramón! :D
Una molt bona ressenya!

Ja m'explicaràs quin és el secret de poder escalar tant i tant sovint eh?

Jortx ha dit...

Que hipòcrites que arriben a ser tots plegats!

Quan ho tinguit tot ben apunt per explotar-ho ens faran fora de la paret per no molestar els ocells, com sempre....

només he fet una via a Canalda i el que em va encantar va ser la màgia i la tranquil·litat del lloc... Una llàstima tot plegat =(

és un gran desastres... s'ha de pensar que vies com Pasqua, Diòptra, 1879 en prohibiran l'escalada per la caiguda (inevitable a Canalda) de rocs... així que a afanyar-se a repetir aquestes vies!
quina merda! el lloc és únic!

més info: l'obra ha estat feta pel Carillo de St Llorenç de Morunys, l'amo del troç. Amb el permís del Dep. Medi Ambient i Habitatge. Amb el motiu de poder portar-hi material per si vol arreglar la casa

Albert ha dit...

Hola, primer de tot felicitats per la piada i el blog en general, ple d'informació útil.
Canalda és dels llocs que hem queda per estrenar-me de Catalunya, i pel que veig m'hauré d'afanyar!!!...com, malauradament, sembla que va sent una tònica generalitzada.
Veig que ets un habitual de Canalda..i m'agradaria que em diguessis un petita selecció de vies que creguis més interessants...que no superint el 6b i A2 obligat de moment!!

Mingo ha dit...

Jo a l'igual que l'Albert encara no m'he estrenat a Canalda. Lo de la pista, be sense comentaris. T'anava a dir sempre ens quedarà el Montsec, però ja veurem.
Apart d'això que fa mala sang, felicitacions per l'activitat.
Fins la propera

a Canalda totes les vies tenen compromís, en tots s'ha d'escalar, sovint amb passatges de V i V+ clàssic, però això no treu que siguin grans escalades. La Fills del Vent i la Directa Estel són en principi les més assequibles, però per mi amb una mica més de grau més espectaculars i millors la Dimensió Aproximada (amb un primer tram sobre corall bestial) i la Somni Pirata (més difícil, però prou ben assegurada). La Dioptria i l'Amanita (més fàcil) són dues vies també molt guapes, però has de tenir en compte que respectivament s'ha d'escalar els últims llargs de la via de Pasqua i de la Falcon Crest, que són francament difícils amb trams exposats que val la pena esperar a estar una mica acostumat a la paret per "gaudir-los". De les vies curtes (pany dret), la de l'Ignasi o la de la Rita també són propostes ben interessants. Itineraris realment clàssics com la Raspinell (relativament fàcil) també estan molt bé. Vaja: una bona progressió és Fills del Vent - Directa Estel - Dimensió Aprox. i Somni Pirata... i anar fent! (a mi em cara me'n falten moltes!)

Mingo, molt espero que no ens haguem de consolar mai a base de santurais remots! vine a gaudir de Canalda, segur que et sedueix!

TRanki ha dit...

Ei Edu, bona flipada ahir a TRESPONTS..encantat de coneixe't en directe bow...ens veiemmmmmm !

Xavi ha dit...

Hola Edu, kina porqueria això de la pista, han trencat tota la bellesa del paratge. Ara a veure que hi fan allà per acabar-ho d'espatllar.

ei Oriol, igualment, a veure si tornem a coincidir!
ja veus Xavi, un desastres, aquí a la comarca amb mig any s'han pulit un parell de boscos de ribera, i ara això, ... és com si hi hagués un descontrol des del DMAH que tela
records!

loina ha dit...

Ei, nosaltres estabem a la Amanita quant veu arribar amb cotxe, deu ni do si que aneu forts, per que tot i començar mes tard que nosaltres encara veu sortir abans per adalt. Per que soposo que devieu ser vosaltres els que pujaveu per la nostra esquerra, que petit que es el mon.
adeu.
friki climbing CARDONA.

ei loina! vam estar esperant una estaona a dalt i després una estona a baix, a veure si us saludavem! l'amanita la tinc pendent, i vam anar un dia amb massa ressaca i aquell primer flanqueig del primer llarg ens va tirar enrera!
a veure si el proper cop ens saludem
des de solsona amb mlt d'amur...

(la víctimes la vam escalar amb dues hores i mitja, si si, també ens vam sorprendre nosaltres de lo ràpid que vam passar.. els darrers dos llargs els vam empalmar pq no vaig veure la R!?.. empanat...)

x cert, tinc una foto vostre a l'amanita, si m'envieu un mail us l'envio: edunz@hotmail.com

Xavi ha dit...

Hola Edu!
Aquesta setmana l'hem repetit (jo no l'havia fet). Això de la roca bona que dius tú, ejem, ejem, n'hauríem de parlar amb una cerveseta al davant...
I potser és que feia dies que no em passava per Canalda, però la he trobat més exposada que la Dioptria (de fet, a la Dioptria el llarg més expo, que em sembla que era l'últim, el va fer el fiera del Darder). Hi ha alguna primera assegurança molt amunt, i algun tram que si se't trenca alguna cosa et pots fer bastanta pupeta...Bé, és Canalda.
Déu n'hi dó el Jover i el Brescó com li fotien l'any 89 als desploms, posant burins només als llocs justos. Vaja, uns màquines.
Records!

epa xavi, doncs felicitats per la repetició! jo continuo pensant que la Dioptria és més compromesa, si més no aquí són bolts! però tan fa.. canalda per mi és dels llocs on he escalat on l'apreciació de l'escalada depen moltíssim del dia/moment/rodatge.... crec que a la piulada i topo ja es diu tot; passos obligats, navegar, roca no bona a trams... canalda!