Foto:XescoMas

benvinguts al blog..

..recull de vies d'escalada -(E)/Es. obertes o repetides, itineraris d'esquí de muntanya -(EM)/Esq. altres activitats (marxes - (EMA)/Mar., barrancs - (EMB)/TBar.), btt - (EMBTT) i moments al voltant de la màgia de la muntanya nua, on el silenci irromp

A l'apartat de Directori hi trobareu les piulades de les vies, itineraris i altres organitzats per escoles d'escalada, dificultat del descens, distància de la marxa i dificultat del barranc, i per ordre alfabètic. Si al clicar no s'obra l'enllaç, buscar-ho a través del google! coses de la tecnologia ...

"...a voltes a la cerca de propostes inèdites o poc repetides... a la cerca d'allò desconegut on encara s'hi amaga l'aventura i el seductor univers del risc benentès..."

10 de maig 2009

Sherezade, 70m 6a/A1+ (Paret del Silenci, Font Ferrera)

**

Inici de l'escalda fins a caçar el clau (Foto:IgnasiFarràs)

Escalem una altra de les bones propostes del paratge de Font Ferrera, fàcil de combinar amb la molt recomanable Spit metal. L'equipament és el just (ull amb el díedre del primer llarg amb un únic clau) i el grau obligat, i a tenir en compte els flanquejos de l'L2 que també faran escalar al de segon.


Topo de la via i escalant l'L2 (Foto:IF)


Escalant l'L2 amb l'interessant placa per on passa la Moviment de silenci (V+/A2+) darrera i mapa d'accés a la paret del Silenci (més fàcil per la pista, més directa per la fresa desdibuixada a trams que surt per feixes) (Foto:EduPlana)

Enllecem el primer i el segon llarg, i tot i la corda simple col.locant cintes llargues el ròssec no condiciona l'escalada. És possible que s'acabi substituït el plom del tercer llarg per un espit, sent més fàcil de forçar en lliure pel de primer (es proposa 6c).


Al desplom de l'L3 protegit per un plom (Foto:EP)

Activitat fetaidesfeta amb l'Ignasi Farràs el 8/05/09 al sempreagraït paratge de Font Ferrera amb la música de la vesprada quan és el seu moment...

6 comentaris:

Unknown ha dit...

be bow, em vas demanar sobre la rodamons, em sona pero no tic segur d'haver-la fet, pregunta-li al parce, je,je.

jo no hoi canviaria el plom, qui vuigui q se la jugui, sino q tibin d pedal. La placa d darrera, SI valdria la pena canvir spit per bolt per poder apurar, tens vualakos potencils i ha de ser genial poder-hi pujar amb lliure, a mes no canvia espirit original d la via.

jo m'apunto a restaurar-la i provar-la, ja portare la maquina el dia quem diguis. salut benparit

edunz ha dit...

ei ramón,
amb la Rodamons ens vam liar de bon principi, no tenia el dia, i el pas que em va tumbar va ser un pas megallarg de sortida d'R4 amb caiguda trencames.. i jo anar pensant el pam de més que fa en Darderet i l'Armand.. nassos que tenen. La resta molt bé, i l'haguessiem enllestit sense gaire més història. Fot, per un pas, .. de cagadubtes!

això del plom, jo diria que no es va mirar per passar en lliure quan s'obria i si et salta el plom el darrer espit està enganxat a la paret pel que t'enclastes de canto amb mala llet...

bò lo de la Moviment. Si tens cap tarda lliure poder dóna temps o sino finde.

salut!

Unknown ha dit...

quan vaig escalar a la paret, em va flipar un munt aquesta placa, esta fet pes escalar-la en lliure, po fa molt apor volar 15 metres sobre un spit del 8, per mi millor bolts, pero es una llastima ser tant cagat. algun dia anem i ho analitzem be, avore q seria lo mes convenient.

pateo padre al congost, taré tres dies amb aguelletes, kina motivada...

per quet find m molaria algo trankilet, seria una bona opció...

salut

aniol ha dit...

esta molt be aixo,jo currantme un company de escalada,i tu tel emportes a fer vies de iniciacio,a veure si el cremaras i no es voldra posar mai mes uns peus de gat.....ja ja ja.despres de fer aquesta via ,el Ignasi ja deu estar preparat per superar la barrera del tres llarg,que fa falta gent que escali,que despres arriba el cap de setmana i et tornes boig trucant al personal.

edunz ha dit...

ei Ramon, et dic algo pel finde, dis o diu..

molt bona Aniol! :)
- també passa que a partir del croquis de'n Ballart els flanquejos del segon llarg ni s'adivinen! ja m'ho he trobat en altres vies de FFerrera - carnestoltes -. Al voler encavir totes les vies amb una sola perspectiva de la paret l'obliga a deformar els traçats.. i clar, en flanqueig al de segon li toca escalar igual, però ho haguéssis vist, amb una mà al trasseru!

a veure si coincidim tots

salut!

Anònim ha dit...

ei..
lo millor es no saber el que m'espera, doncs de saber-ho crec que em quedo abaix fent fotos , que el capvespre a fontferrera era molt bonic..
Encara queden ganes, encara..
ignasi