4 de gen. 2010

Pic de la Mina, 2.683m MBEA S3 (Cerdanya)

Amb el cim de la Valleta i de la Vinyola al fons (Foto:GuillemAmorós)

...des del coll de Porta de Puymorens ens mirem la vall de la Coma d'en Garcia i la del Pic de la Mina i aquesta està més ben innivada. La idea era arribar-se al final del circ i enfilar qualsevol de les canals cap al Pic de la Valleta o al Pic de la Vinyola, però la progressió és lenta i pesada.. i el temps, és un...

Enfilant des del coll de Porta, amb el pic de la Mina a la dreta. Nosaltres seguim fins al coll que queda a l'esquerra i d'allà ens arribem a l'aresta cimera (Foto:EduPlana)

(condicions de la neu) El cel mig descobert amb núvols alts ràpidament es tapa, a més que just al llarg llom que mena al pic de la Mina s'hi ajeu un bonic banc de boira... la neu pols dels dos dies abans premsada pel vent, amb la humitat de la boira i el cel que ja s'ha encapotat s'estova ben ràpid, es fa pesada, i comença a formar-se crosta..... ens arribem fins a la carena del pic de la Mina però entrant per darrera, enlloc per la pujada normal seguint les pilones de les pistes, sempre lletges i que tot ho embruten. No continuem l'aresta fins al cim, no coneixem si es complicada, i el temps és un per si la cosa es complica. Descens del primer tram de pala d'accés al cim a peu, per ni ganes de testar una possible placa de vent. De pujada amb la sonda ens surt un "perfil" tipus; 20cm de neu pols, capa dura d'un parell de centímetres (prou com per aguntar el pes), 20cm de neu tova ("granizada"), i 40cm més de neu més homogènia i endurida fins al terra..... 80cm al peus, lleig. I al tram final, amb més pendent, la capa dura ja no aguanta el pes.

Les xiques que han près la ruta normal del pic de la Mina ens expliquen que del coll a sobre el telecadira fins al cim ventat, gelat i poca neu, no és esquiable.

Amb la vall d'Aix les Thermes que es despenja... i la tònica d'aquest any, neu continua a partir de 1700-1900m i vessants ventades (Foto:EP)

Sobre l'itinerari seguirem el llom des del coll de Porta fins atravessar les pilones i sempre pel cantó dret de la vall enfilem fins una coma damunt la bassa de l'Orri de la Vinyola. D'allà girem al N per anar al pic de la Mina o perdent cota seguiríem fins a qualsevol de les canals que tanquen el circ. Per accedir al Valleta i cia, haurem d'haver creuat abans perdent cota per terreny poc definit i que necessita de molta neu per cobrir el pedregar que és a l'estiu.

Descens llegi amb neu canviant i difícil, pesada i una mica encrostada, fins agafar les pistes i baixar fins al poble de Porta on ens recullen.

Tanmateix, la zona queda vista d'aprop, i les possibilitat són moltes, canal central de la vessant SE del pic de la Mina inclosa.

La canal central de la vessant S del pic de la Mina i ens calcem després de desfer la pala cimera a peu (Foto:GA)

A l'esquerra el pic Oriental de Fontnegre i el pic de Pedrons (Foto:EP)

Activitafetaidesfetaiacompanyada amb en Guillem Amorós, Cris El-Hage i Gemma Turell

Mingo ha dit...

Malgrat el dia i la neu vau poder passejar els esquis, que ja és molt amb el temps que està fent. Es veu molt ventat i és una llàstima pq en aquesta època de l'any és quan la neu verge, té la millor qualitat, bé almenys a mi és com més m'agrada, la que t'enfonses. Enhorabona per l'activitat i bon any.

merci Mingo, realment una temporada de borrasques continuades... quan arribi un bon periode anticiclònic la vengança :) serà terrible!
bona entrada d'any també!

Aniol ha dit...

Ei Edu!
Borrasques continuades, però veig que la cosa està bastant trista de neu...
Haviam si en ve alguna de veritat.
Per cert... veig per les fotos que encara no t'has atrevit a ratllar els esquis nous, no?
Haviam si ens recuperem dels excessos diabètics dels nadals i coincidim. Salut!!

vua, ja ho dius bé, està justet, a l'occidental millor, i a la vessant s es veu que millor que a frança!? .. no se perquè m'oloro una setmaneta d'aquelles anticiclòniques que tant bé van per gaudir-ho tot i més! potser són les ganes?

i sobre els esquís, ja t'ho imagines!