28 de maig 2009

Regulació de l'escalada a les terres de Lleida

Escalant a Vilanova de Meià (Foto:Lluís Parcerisa)

Els serveis territorials del Departament de Medi Ambient i Habitatge han convocat a entitats de les terres de Lleida i la FEEC per a donar continuïtat a les converses sobre la regulació de l'escalada al territori. A la convocatòria podem llegir:

"Com a continuació de les reunions mantingudes l'any 2008 en relació a la proposta de regulació de l'escalada al sector meridional de Lleida els informo que el proper dia 3 de juny de 2009 es durà a terme una reunió a la seu del Centre Excursionista de Lleida, (c/ Comerç, 25 de Lleida) a les 8 del vespre en la qual s'informarà de la proposta definitiva que hem elaborat als Serveis Territorials del Departament de medi Ambient i Habitatge de Lleida sobre aquesta qüestió"

Seguirem informant! Moment trascendent pel present i futur de l'escalada de parets imprescindibles.

Fernando ha dit...

"Dar continuidad a una conversación" es muy diferente de "se informara de la propuesta difinitiva"

ei Fernando, una cosa ho l'he escrita jo i l'altre vé a la convocatòria, fins el dia de la reunió no sabrem quin és el plantejament del DMAH, ho tenim ben present
merci

PGB ha dit...

entenc que és per explicar la seva PROPOSTA i que encara cal arribar a un acord... ESPERO!

Foteu canya, bous!

Xavi ha dit...

A veure com acaba això de la "proposta definitiva", però em temo que hi haurà "retallada" gran de zones d'escalada. Espero que la intuició em falli i això no passi, que es pugui arribar a una regulació lògica i consensuada, però ja veurem....

confíem que amb diàleg i capacitat de resposta del col.lectiu poguem arribar les mesures justes i necessaries, allò on ho siguin! en la primera proposta un dels arguments principals (sino el primer) que exposava el document era el 'simple' fet que a altres zones d'Espanya i Catalunya hi havia regulacions i a la província de Lleida no n'hi havia cap!?... és el que hi ha, i és amb el que s'ha de conviure, i mirar de defensar una escalada responsable però minimitzant les restriccions. A veure..

ahir vam mantenir la reunió amb els tècnics del DMAH, una quinzena de persones d'entitats diverses de la província de Lleida i Catalunya. El procés avança amb decisió, i en un clima de receptivitat i col.laboració. Està previst a finals de mes o no gaire més enllà amb trobades intermitges poder consensuar una proposta a modus de prova pilot per la zona d'escalda fonamentalment del Montroig i algun altre paratge concret afectat per a la protecció de la flora.

Seguim endavant!

Anònim ha dit...

Ei Edu molt bona la teva particicpació,així com el teu discurs en la reunió mantinguda amb els de DMAH del passat dimecres. Les postures s'acosten i la complicitat sera un element a tenir en compte,esperem que la receptivitat i col·laboració mostrada pels tècnics aflori en tot el procés. seguim endavant...

vaya final de temporada t'estas pegant....Felicitats

Marc Segarra

merci Marc i entre tots anem afinant!
a finals de temporada sempre t'agafa un bon neguit, com la canalla que mira d'exprèmer les vacances just abans de tornar a escola!
ens veiem trepant aviat eh?